10 tipů, jak správně inzerovat nemovitost

18. říjen 2022
6 min

Už je pryč doba, kdy jste ihned prodali jakoukoliv nemovitost za téměř jakoukoliv cenu. Dnes musíte opět pro rychlý prodej za dobrou cenu zapracovat na propagaci. Jednou z nejdůležitějších částí propagace je pak inzerce nemovitosti. Ve článku vám přinášíme 10 tipů, jak efektivně inzerovat nemovitost.

Trh s nemovitostmi se za poslední rok změnil

Jak už jsme uváděli ve článku o vývoji cen nemovitostí, realitní trh zamrzl a čeká na větší oživení v podobě výraznějšího snížení hypotečních sazeb. Do té doby je pravděpodobné, že bude nízká poptávka, vysoká nabídka a ceny nemovitostí budou spíše stagnovat, někde dokonce klesat. Kdo chce v takové situaci prodat za dobrou cenu a rychle, musí zapracovat na propagaci, tj. i inzerci. Jak na to?

trh s nemovitostmi se změnil

Jak efektivně inzerovat nemovitost?

Klíčem k úspěšnému prodeji je tedy dnes více než kdy jindy opravdu kvalitní propagace. Díky ní se totiž o nemovitosti dozví maximum zájemců a vy budete mít šanci prodat za vytouženou cenu. S tím vám pak pomůže hlavně inzerce. Jak účinně inzerovat?

1. Dejte si záležet na textu inzerátu

Inzerát by měl být zejména reklamou na nemovitost, protože musíte zájemce přesvědčit k osobní prohlídce. Rozhodně pak inzerci nepodceňujte, drtivé množství prodejců dnes totiž prodává nemovitost přes internet, kde je proto obrovská konkurence. Dbejte tedy na to, aby byl váš inzerát pěkný, působivý a profesionálně zpracovaný. Co by se v něm mělo objevit?

  • Základní informace – Začněte rozhodně základními informacemi. Uveďte dispozice a výměru nemovitosti a napište, zda má balkón, nebo třeba terasu (plus rozměry). V případě bytu pak uveďte, v jakém patře kolikapatrového domu se nachází a zda se jedná o panelový, nebo cihlový dům. Pokud se jedná o dům, nezapomeňte na informace ohledně pozemku. Důležité jsou i informace o rekonstrukci nebo celkovém stavu nemovitosti. Vady nezamlčujte, stejně se na ně přijde.
  • Doplňující informace – Nezapomeňte také na podrobnější popis místností, jejich rozlohu, orientaci i popis výhledu. Důležité je i vybavení. Máte kuchyňskou linku, digestoř a spotřebiče? Nezapomeňte je zmínit! Stejně tak zmiňte, zda je v koupelně sprchový kout, nebo vana, popř. jestli je od ní WC oddělené apod. Popište také typ oken, způsob vytápění, materiál podlah i energetický štítek nemovitosti.
  • Občanská vybavenost – Nemovitost prodává i její okolí, zdůrazněte ho. Uveďte, zda k nemovitosti patří parkování, zda je poblíž škola, park, fitko, obchod, zastávka tramvaje, metra apod.

K inzerátu rozhodně připojte také kvalitní fotografie, ale vhod může přijít i video, propagační web nebo třeba Matterport (3d prohlídku nemovitosti).

2. Nechte si zhotovit profesionální fotky

Důležitou součástí inzerátu jsou také kvalitní fotky. Jak ale profesionálně nafotit byt nebo dům k prodeji? Základní princip je: čím víc světla, tím atraktivnější fotky. Světlo byste ale měli mít při focení vždy v zádech. K focení pak určitě použijte digitální zrcadlovku.

Jenže důležité není jen to, jak fotíte, ale také co. O tom jsme se již více rozepsali v článku o home stagingu. Důležité je tedy připravit nemovitost k focení. Cílem je mít uklizenou, vymalovanou a opravenou nemovitost bez zjevných vad, která je jednoduše, neutrálně a spíše jen minimalisticky vybavená.

Protože jsou ale kvalitní fotky opravdový základ propagace, pokud nemáte cit pro fotografování i bytový design, doporučujeme si určitě najmout profesionály.

Profesionální fotky home staging

3. Natočte video

Úžasný a působivým nástrojem k propagaci nemovitosti je také video. S jeho pomocí můžete představit zájemcům nemovitosti i její okolí v tom nejlepším světle. Můžete se tím tedy postarat o parádní propagaci. Ale také nemusíte. Neboť home staging i vaše profesionální schopnosti zpracovat takový materiál jsou tu dvojnásob důležité. Video totiž zabírá mnohem delší dobu mnohem širší prostor, všechny nedostatky vaší nemovitosti i vašich propagačních schopností zde tedy spíše vyniknout.

4. Stanovte správně tržní cenu nemovitosti

K prodeji nemovitosti je samozřejmě důležité i stanovení správné tržní ceny. Pokud bude příliš nízká, vyvoláte podezření, když vysoká, setkáte se s nezájmem. Odhad ceny nemovitosti je však velmi složitá záležitost. Dva podobné byty ve stejné ulici se snadno mohou cenově lišit i o několik miliónů. 

Prodejní cena totiž nezávisí pouze na lokaci a výměře, ale i na další parametrech nemovitosti, jako je stav domu, materiál, rekonstrukce, způsob vytápění, patro, orientace oken apod. Pokud se v tom nevyznáte, rozhodně doporučujeme nechat odhad nemovitosti na odbornících. Špatný odhad může protáhnout prodej nemovitosti i o měsíce, popřípadě vás připravit i o stovky tisíc nebo milióny. Více jsme o tom psali v článku Jak na odhad ceny nemovitosti.

5. Inzerujte na realitních portálech

Jakmile máte vytvořený inzerát, přichází na řadu další důležitá otázka: kam s ním? Inzerát byste měli dát minimálně na tyto čtyři realitní portály: Sreality.cz, Reality.idnes.cz, Ceskereality.cz a Bezrealitky.cz. Vyplatí se také topování, kdy bude váš inzerát mezi prvními. Připravte se ale na to, že vás zde bude nahánět mnoho realitních agentů, kteří se vám pokusí nabídnou své služby.

6. Inzerujte na sociálních sítích

Již dávno není výjimkou, že lidé inzerují i na Facebooku nebo Instagramu. Zkuste to taky. Snažte se však zaujmout, jinak o váš příspěvek nebude v té tlačenici všech ostatních příspěvků valný zájem. Pomůže také placená reklama, díky které můžete příspěvek donést až přímo pod nos lidem, kteří by mohli mít skutečný zájem. Zároveň skrze placenou reklamu můžete inzerovat jak na Facebooku, tak na Instagramu naráz.

Inzerce na sociálních sítích

7. Vytvořte nemovitosti webovou stránku

Zejména u dražších nemovitostí se vám vyplatí investovat také do tvorby webové stránky, která bude nemovitost propagovat. Výhodou takové prezentace je to, že zde můžete přehledně a zajímavě zájemci předat opravdu všechny podstatné informace o nemovitosti. Tomu pak bude hned jasné, proč je nemovitost zajímavá a proč by ji měl chtít alespoň vidět. Zájemce i vy to oceníte.

8. Propagujte nemovitost v okolí

Skvělý krok je i propagace nemovitosti v jejím okolí. Sousedé totiž budou znát nemovitost i její okolí. Navíc je pro ně nezpochybnitelná výhoda mít další nemovitost hned za rohem, koupit takovou nemovitost dětem nebo se přestěhovat z nájmu do vlastního ve stejné čtvrti. Ve všech případech to mají blíže a již to tam znají a mají rádi. Často jsou tedy ochotni zaplatit vyšší cenu než kdokoliv jiný. 

9. Uspořádejte den otevřených dveří

Díky dnu otevřených dveří dokážete ukázat vaši nemovitost v co nejkratším čase co nejvíce lidem. Je vhodné ho kombinovat právě s propagací nemovitosti ve vašem okolí a s rozesláním letáků nebo pozvánek. Ty na něj mohou vaše sousedy pozvat.

10. Vyvěste reklamní plachtu

Pomocí reklamní plachty řeknete jasně a efektně všem v okolí, že nemovitost prodáváte. Zkuste to. Opět je to jeden ze způsobů, jak kvalitně cílit na lidi v blízkosti nemovitosti, kteří jsou často ochotni zaplatit více.

Prodat samoprodejem, s pomocí realitní kanceláře, nebo jinak?

Jak tedy můžete vidět, inzerce prodávané nemovitosti není žádná sranda. Bez správné propagace se může prodej pěkně protáhnout a vy ani nemusíte udělat dobrý obchod. Druhá varianta, realitní kancelář, ale taky není zrovna trefa do černého. Ani s ní dnes neprodáte nemovitost ihned, ale až za několik měsíců. Sice pak prodáte za víc, ale část z toho zaplatíte za provizi (více o tom v článku Jakou zaplatíte provizi realitním kancelářím). Jde to ale jinak?

Třetí možností je služba Okamžitý prodej nemovitosti. Ta se hodí zejména tehdy, když chcete prodat opravdu ihned. Sice zpravidla prodáte lehce pod tržní cenou, ale bez starostí, složité propagace, bez nekonečných návštěv zájemců, složité administrativy a poplatků za provizi. A to nezní špatně, nemyslíte? Více jsme o tom psali již v článku Okamžitý výkup nemovitosti: kompletní průvodce

Chcete prodat nemovitost rychle a bez starostí?

Ozvěte se nám