7 tipů, jak vyjednat nejvyšší cenu za nemovitost

7. říjen 2025

Chcete prodat dům, byt nebo třeba pozemek a zajistit si maximální prodejní cenu? Pak je tento článek tím pravým pro vás. Zjistíte zde hned 7 tipů, jak si vyjednat maximální cenu za vaši nemovitost.

1. Určete správný odhad ceny nemovitosti

Prvním krokem výhodného prodeje nemovitosti je určit její realistickou tržní cenu. Právě díky tomu zjistíte, kolik za danou nemovitost v daném stavu můžete chtít.

Odhad ceny nemovitosti ale určitě neodvozujte z inzertních cen na realitních portálech. Z těch nepoznáte, zda je zvolená cena nízká, nebo příliš vysoká a nemovitost je ležák. Z těchto cen nepoznáte ani za kolik nakonec byla nemovitost prodána. Nízké inzertní ceny mají často za úkol nalákat zájemce, kteří se mají následně přihazováním o nemovitost porvat.

Ideální je proto pro odhad získat reálné prodejní ceny nemovitostí. Ty získáte pouze na katastru nemovitostí, v cenových mapách nebo v databázích realitních makléřů.

odhad nemovitosti

Další problém odhadu z cen jiných nemovitostí je ten, že na cenu nemovitosti mají vliv často i zdánlivé maličkosti. Rozhodně tedy neodvozujte cenu pouze z výměry nemovitosti. Roli hraje také lokace, existence výtahu, patro, dispozice, stav budovy, stáří, zateplení nebo třeba oddělená koupelna od toalety a samozřejmě občanská vybavenost v okolí. Díky těmto odlišnostem se mohou i dvě podobně velké nemovitosti lišit v ceně klidně o miliony korun.

Často je proto lepší si na odhad najmout odborníka. Bez něj máte velkou pravděpodobnost, že zvolíte nízkou cenu a proděláte, nebo příliš vysokou a budete prodávat dlouho nebo vůbec neprodáte. Více jsme o odhadu ceny nemovitosti psali již ve článcích Odhad ceny nemovitosti: vše, co potřebujete vědět a 9 způsobů, jak můžete zjistit cenu nemovitosti.

2. Zvyšte cenu nemovitosti homestagingem

Cenu nemovitosti můžete zvýšit homestagingem. Za tímto pojmem se nachází zatraktivnění nemovitosti, nejčastěji jejích interiérů, za účelem jejího výhodnějšího prodeje.

K tomuto zatraktivnění můžete využít drobné opravy nejviditelnějších vad, výmalbu, generální úklid a vyhození veškerého starého a přebytečného vybavení. Výsledný interiér nemovitosti by měl působit prostorně, moderně a prosvětleně. Takový interiér vyvolá v zájemci pozitivní emoce a spíše se na nemovitost přijde podívat a bude ochoten za ni dát více.

Jde tedy jednoznačně o další počáteční investici, která se určitě vyplatí. Zanedbat tuto fázi a třeba udělat i fotky nemovitosti bez úklidu může vést k tomu, že o nemovitost bude jen malý zájem a prodá se za míň a později. Nezanedbejte tedy homestaging. Více jsme o něm psali ve článku 9 tipů, jak na home staging.

homestagging

3. Vytvořte profesionální prezentaci nemovitosti

Dalším krokem ke zvýšení ceny nemovitosti je její profesionální online prezentace. Její součástí jsou atraktivní fotky interiérů i exteriérů nemovitosti, videoprohlídky, 2D a 3D půdorysy nebo 3D videoprohlídky nemovitosti.

Vše z toho doporučujeme zhotovit až po homestagingu nemovitosti, abyste nemovitost prezentovali v tom nejlepší světle a prezentační materiál nekazil neatraktivní stav nemovitosti.

Pokud pak focení a filmování nerozumíte nebo na to nemáte techniku, rozhodně byste se měli obrátit na profesionály. Nekvalitní prezentační materiál vede spíše k menšímu zájmu a menší prodejní ceně. Více o tom zjistíte třeba ve článku 10 tipů, jak správně inzerovat nemovitost.

4. Vytvořte profesionální vizualizaci nebo virtuální homestaging

Někdy se však může stát, že nemovitost není v dobrém stavu a oprava by byla příliš drahá nebo na ni není čas. Tehdy může přijít vhod vizualizace nebo virtuální homestaging. V případě vizualizace nemovitosti můžete ukázat, jak by nemovitost mohla vypadat, když do ní zájemce investuje peníze. Taková představa pak při prodeji působí mnohonásobně lépe než fotky nemovitosti v nereprezentativním stavu

Podobnou službu udělá i virtuální homestaging, který ukáže interiér nemovitosti v atraktivnějším hávu a vy ho můžete upravit až na prohlídky. V obou případech se však zpravidla bez profesionálů neobejdete. Zkuste je tedy kontaktovat.

5. Propagujte nemovitost na všech důležitých místech

Dalším základem ziskového prodeje je, aby se nabídka dostala mezi maximum lidí. Poté máte šanci získat více zájemců, a díky tomu třeba prodat rychleji a ziskověji. Proto je třeba inzerovat na všech nejdůležitějších realitních portálech, na sociálních sítích a v okolí nemovitosti s pomocí letáků či plachty. Plachta může přilákat kupce ze sousedství, kteří budou chtít nemovitost třeba pro děti, a proto pro ně bude mnohem cennější.

Rozhodně tedy inzerát publikujete na Sreality.cz, Reality.idnes.cz, Ceskereality.cz a Bezrealitky.cz i na sítích, jako je Facebook či Instagram.

Na realitních serverech pak nezapomínejte topovat, aby zájemci viděli váš inzerát vždy mezi prvními. Více zjistíte třeba ve článku 10 tipů, jak správně inzerovat nemovitost.

inzerce nemovitosti

6. Zvolte vhodnou strategii prodeje

Finální prodejní cenu může zvýšit také vhodně zvolená strategie prodeje. Nabízí se například aukce nebo obálková metoda. Ty jsou ideální, když je o nemovitost velký zájem. V aukci můžete nechat jednotlivé zájemce transparentně soutěžit o nemovitost, kdy nemovitost získá ten s nejvyšší nabídkou. V případě obálkové metody získá opět nemovitost ten s nejvyšší nabídkou, ale již není vidět, kdo kolik dal a účastníci nemohou svou nabídku zvýšit.

7. Nenechte se přechytračit kupcem

Také vyjednáváním se můžete pokusit zvýšit cenu, ale často se může stát, že se kupec naopak cenu pokusí snížit.

Někteří kupci si například mohou přivést odborníka, který bude poukazovat na vady nemovitosti a argumentovat tak vhodnost slevy. Jiní, zejména třeba když zjistí, že na prodej chvátáte, mohou s koupí za daných podmínek souhlasit, ale těsně před uzavřením, kdy už jste ostatní účastníky odmítli, od koupě ucuknout. Tehdy buď budete muset riskovat, že se obchod opět zpozdí kvůli hledání náhradníka, nebo jim dát slevu.

Proto je třeba se na všechny tyto triky připravit nebo alespoň spojit s odborníkem, který v tom umí chodit a nenechá se jen tak nachytat. 

Když místo vyšší ceny potřebujete maximální rychlost

Není nikdo, kdo by nechtěl udělat skvělý obchod a vydělat maximum. Jak ale můžete vidět, stojí to dost peněz a času. Pokud pak preferujete rychlost a snadnost prodeje, řešení je nasnadě. Tehdy může pomoci služba Okamžitý výkup nemovitosti.

V případě této služby nemusíte udělat nic pro to, aby byl o vaši nemovitost zájem. Ušetříte tak čas a peníze za její prezentaci i propagaci. Například my v Zpasti od vás dokážeme v rámci okamžitého výkupu nemovitost odkoupit do 24 hodin od zavolání a peníze získáte často již do 24 hodin od podpisu kupní smlouvy. Dokážeme navíc vykoupit i nemovitosti s faktickými nebo právními problémy, jako jsou exekuce, zástava, hypotéka na nemovitosti nebo třeba věcné břemeno.

Obrovskou výhodou je, že veškerou administrativu a právní náležitosti za vás vyřešíme zcela zdarma, bezchybně a rychle. Možnost prodat ihned i problematické nemovitosti bez jakýchkoliv starostí je pak vyvážena pouze lehce nižší prodejní cenou. Vykupujeme však nemovitosti často až za 92 % jejich tržní ceny a dokážeme ihned vyplatit až 15 milionů korun. Více jsme o výkupu psali ve článku Okamžitý výkup nemovitosti.

Chcete vědět více o prodeji za maximum, nebo naopak chvátáte? Ozvěte se.